مقالات اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

شرح کامل مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

طراحی اپلیکیشن در مشهد اذن بدهید تا وارد جزئیات نشده‌ایم یک مثال برایتان بگویم . مثالی که اتفاقاً کامپیوتری نیز نمی باشد و بیشتر مکانیکی میباشد تا متوجه حضور UX و UI در زندگی روزانه‌مان نیز بشویم .

در شرای رانندگی کرده باشید (یا حتی به رانندگی دیگرافراد دقت کرده باشید)متوجه کاربرد دنده‌ی خودرو در روند حرکت می باشید . دنده‌ای که در کنار راننده میبینیم در واقع یک واسط کاربری برای مدیر باکس‌دنده‌ی ماشین(گیربکس) می باشد تا در مواقع متفاوت توازن میان نیرو و عجله نتایج از موتور را تهیه و تنظیم کنیم . این رابط کاربری ممکن میباشد به شکل خودکار یا این که دستی پباده سازی شود . با این که خودکار بودن دنده، تجربه‌ی کاربری فراوان دل‌نشینی را برای راننده مهیا می‌آورد، امّا آیا همگی‌ی این حس رضایت یا غم در اتوماتیک بودن خلاصه می‌شود؟ مسلّماً پاسخ منفی می باشد زیرا مطلقاً فعالیت با دنده‌ی خویش کار ماشین‌های گران‌قیمت و آپ تو دیت BMW زیاد لذت‌بخش‌خیس از دنده‌ی خودکار سوار گردیده بر روی یک پژوی مرتبط با ده سال‌ی ۹۰ میلادی میباشد! پس کم عقل کلاج، توجه تولید چرخ‌دنده‌های باکس‌دنده، مال آلیاژهای به کار رفته و بسیاری دست اندرکاران مکانیکی دیگر هم علاوه بر پباده سازی و شکل واسط کاربری، در تجربه‌ی دنده عوض کردنِ ما تأثیر دارد . 
به عبارتی‌سیرتکامل که طراحی مکانیکی و کیفیت تولید قطعات متفاوت موتور و باکس دنده بر تجربه‌ی رانندگی ما اثر گذاشت، در طراحی قابل انعطاف‌افزارها و سایت‌ها نیز کارداران گوناگونی علاوه بر پباده سازی UI بر تجربه‌ی کاربری اثر دارند . گرچه خیلی اوقات موضوعات مطرح در پباده سازی تجربه و واسط کاربری، به استدلال اهداف مشترک با یکدیگر هم‌پوشانی دارا هستند . به صورت مثال در طراحی رابط گرافیکی گفته میگردد اصل اولیه، برآوردن نیازهای به کار گیری کننده می باشد . همین اصل سبب ساز حذف اکثری از موادتشکیل دهنده گرافیکی زائد و نامرتب‌کننده‌ی محیط می‌شود؛ به عبارتی حس خیر که موقع به کار گیری از قابل انعطاف‌افزارهای بی آلایش ولی کارآمد به ما دست می دهد . بی شک وتردید این توجه طراح، در تجربه‌ی کاربری ما نیز تأثیر بی واسطه دارااست . 
رابط کاربری و تجربه کاربری مکمل هم ولی گوناگون هستندرابط کاربری و تجربه‌ی کاربری مکمل هم، ولی متعدد میباشند . 
در یک تقسیم‌بندی خوب و دیدنی، بها‌های مختلف دخیل در تجربه‌ی کاربری را در شش جور قرار داده‌اند: ۱ .در دسترس بودن سایت یا این که سرویس قضیه لحاظ: به صورت مثال نمایش عالی مطالب، سرعت توشه گذاری شدن و سازگاری با مرورگر‌های متفاوت از دست اندرکاران این بخش میباشند . 
۲ .مشتاق کردن کاربر: برخی از سایت‌ها و اپ‌ها چنان پباده سازی دیده‌نواز و نوشینی دارند که مارا غرق در خویش می‌کنند! رنگ‌بندی مطلوب، تایپوگرافی و گزینش فونت‌های مطلوب و یک‌دست، موادتشکیل دهنده گرافیکیِ خوش‌طرح (مانند دکمه‌ها) و به کار گیری‌ی به‌جا از محتوای چندرسانه‌ای به کار گیری کننده را مشتاق خویش خواهد تولید . 
۳ .عملکرد مطلوب: سرویسی که کاربردی نباشد، با زیباترین شمایل هم برای کاربر دلرُبا نخواهد بود! آسانی حرکت بین صفحه ها، اسم‌گذاری و مدل‌بندی مناسب مطالب، معماری مطلوب مطالب و انتقال صحیح احساسات، به کاربردی بودن سرویس کمک مینماید . 
۴ .آسوده پیدا شدن: یک اینترنت سایت عالی می بایست معمولی و سهل وآسان به دست مخاطبانش رسد . تبلیغات و بازاریابی، ترفندهای بهینه‌سازی اینترنت سایت برای پیدا شدن در موتورهای کاوش و اصولاً برندینگ و اسم‌گزینی عالی منتهی به شل‌خیس پیدا شدن سایت یا اپ میشوند . 
۵ .محتوای کاربردی: دو صد گفته زیرا نیم کردار نیست! وجود محتوای قضیه توقع به کارگیری کننده با آن کیفیتی که تصور کرده و واکنش نکردن با خطاهای نابه‌جا محتوا را کاربردی و اثر گذار مینماید . 
۶ .اعتبار محتوا: مطالب و محتوا، به خصوص در زمینه‌های علمی و خبری، مسلما می بایست مراجعی را داشته باشند و قابل اعتبارسنجی باشند . همچنین شیوه‌ی ابلاغ یا نگارش اطلاعات نیز کلیدی میباشد، هیچ‌کس انتظار خواندن خبرها روز را با لحن سخن دربین دو دوست دبیرستانی ندارد! اندیشه کنم الآن متوجه گردیده باشید که هنگامی از یک اینترنت سایت یا برنامه راضی نیستید، در واقع تنها با رابط کاربری و پباده سازی قیافه‌ی آن ایراد ندارید؛ بلکه بخش اعظم تایم ها تجربه‌ی کاربری خوبی از آن ندارید . UX چنان اهمیتی داراست که وزارت بهداشت ایالات متحده در سایتی اقدام به تکثیر مقالاتی در زمینه معماری تجربه‌ی کاربری کرده می‌باشد . با اعتنا به مطالبی که فراتر ابلاغ شد و بازار رقابتی که امروز در میان سایت‌ها و سرویس‌ها موجود هست، حضور طراحان تجربه‌ی کاربری (UX Designers) کاملاً اضطراری می باشد . کسانی خلّاق و خوش‌سلیقه که اشکالات یوزرها نهایی را پیدا نمایند و تا چارهّش را پیدا نکرده باشند، آهسته نگیرند!
 

  • ۹۹/۰۴/۰۲
  • شایلین عباسی

طراحی اپلیکیشن در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی